Tuesday 24 April 2018

Clothes for George O' Mara

Hello again! 
There is another pin-up boy in the form of paper doll that I found on a postcard.
This is a 1950s vintage photo of the physical model George O'Mara, a popular 1950s bodybuilder posing for the Kris Studios (Leather Archives, Chicago) and later an actor of action movies. (I did not know about him, but I searched it up on Google and found lots of pictures of him. Hoooot!) :)
It seems to me that it was a work based on his original photo and reproduced later in Beefcake (Taschen, 1995).
Is there more about this? ;)





paper doll, pin-up boy, paper dolls, paperinukke, poupée de papier, paperinukke, papierpuppe, papirdukke, pappersdocka, boneca de papel
"Clothes" a George O' Mara paper doll
___________________________________________________________________________________

Olá mais uma vez! Aqui está outro pin-up boy boneco de papel que eu encontrei num postal. Esta é uma foto vintage dos anos 50 do modelo físico George O 'Mara, culturista popular dos anos 50 posando para os Kris studios (Leather Archives, Chicago) e mais tarde actor em filmes de acção.(Eu não o conhecia, mas eu procurei no Google e encontrei muitas fotos dele. Hoooot!) :)
Parece-me que é um trabalho baseado na sua foto original publicado posteriormente em Beefcake (Taschen. 1995)
. Será que há mais por aí? ;)

No comments:

Post a Comment